vrijdag 1 oktober 2010

De aankomst

Dag 1 en 2: 26 en 27 september.
Ik was zondag de hele dag erg nerveus. Ik wou graag nog frietjes eten maar dit ging wel niet naar binnen. Brr ik was heel er zenuwachtig.
Dan om 4 uur namen ik, Elise, mama en papa de trein richting Zaventem.  Alles verliep goed we waren mooi op tijd. Ik reisde niet alleen naar Kenia, ik kreeg gezelschap van Carine. Dit is een sponsor ouder. Zij is al vaker naar Kenia geweest en zal me voor een week gezelschap houden. Het is een hele toffe en warme vrouw. Ik ben blij dat ze me meereisde.
Dus zondag om half  10 vertrok ons vliegtuig richting Mombassa.  BRR de eerste keer in het vliegtuig was wel spannend maar alles verliep vlot en ik had het gevoel dat ik in een toestel zat in een pretpark als we opstegen.
Om half 9 landen we in Mombassa. Ik stapte uit het vliegtuig … de warmte kwam echt op je af. Een wauw gevoel. Er klonk ook hele mooie muziek. Er waren afrikanen die ons welkom heten. Zij waren traditioneel gekleed met strooien rokjes en speelden jambe. We kregen een kokosnoot met daarin lekkere kokosmelk. Verfrissend na zo een lang reis.
Daarna was het richting de immigratiedienst om mijn vissim aan te vragen.  Bij de immigratie dienst was het op zijn Afrikaans alles hing heel op zijn gemak. “ Pole  Pole” zoals ze hier zeggen.
De luchthaven in Mombassa is heel er rustig. Geen reclame borden maar mooie Afrikaanse afbeeldingen op de muur geschilderd.  Daar kunnen ze in BelgiĆ« nog wat van leren!
Mickael de manager  stond ons op te wachten aan de luchthaven. Het is een hele lieve man. Die ons de eerste dag goed begeleid heeft om inkopen te doen, de apotheker, gsm winkel,…….
Wat me opviel was het verkeer, wauw zo een chaos en alles gaat het heel snel ik denk niet dat ze hier snelheidsregels hebben. Ik zat wel wat bang in de auto. Je moet hier durven rijden.  Mickaele is een goede chauffeur.
Dan kwamen we aan in het dorp waar we verblijven. Het is een heel verschil je ziet hier strooien hutjes, dan soms huisjes in steen het contrast met elkaar is wel groot. Op de straat zie je overal winkeltjes die alles verkopen, fruit, brood, melk.

Dan kwamen we aan in de vrijwilligerswoning , het is heel gezellig veel is uit hout gemaakt en geeft een fijne sfeer in het huis. Je hebt er alles wat je nodig hebt.
Dan mijn rugszak uitladen. Daarna was het richting de rainbow appartement waar ik samen met Carine gingen zwemmen.  Heel mooi. Een goede plek om uit te rusten na een lange vliegtuigreis.
’ s Avonds was het richting het strand waar we iets gingen eten. Gewoon op het strand heel dicht bij de zee. Heel rust gevend je hoorde de golven tegen elkaar ketsen de zee was heel  wild deze avond. Mooi om je avond af te sluiten.  
De mensen zijn hier heel  erg vriendelijk je krijgt hier spontaan een goede dag! “Jambo”  “Jambo” weerklinkt het in de straatjes
Tijdens de avond kwamen veelindrukken bij elkaar en was het soms moeilijk. Hier heb je de tijd om alles eens op een rijtje te zetten. Deze nacht heb ik super geslapen.

4 opmerkingen:

  1. meid, kheb de voorbije week al superveel aan je gedacht! En nu superleuk om een berichtje van jou te lezen, ook zoveel herkenbare zaken... Mooie herinneringen komen bij mij naar boven.
    Ook een gevoel van geruststelling, dat je goed toegekomen bent, dat je goed opgevangen wordt, ...
    Ik kijk al uit naar nog meer nieuws!
    Geniet maar verder ...
    Dikke zoen, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Celine!
    Ik ben blij dat je het zo goed stelt! Was het hier ook maar zo rustig :-) Ligt je hutje ver van de school?
    Ik ben blij dat je goed geslapen hebt. Vooral met zo'n goed kussen kan het niet mis gaan :-). Bedankt voor het briefje het is heel lief. Volgende week gaan we naar de BIS beurs (bouw en immo beurs ==> op zoek naar een huisje:-)) Jaja we gaan er aan beginnen.

    Tot de volgende

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jambo Celine,
    Blij dat je goed aangekomen bent.
    Ik volg je blog en zal het af en toe afprinten om het in het leraarslokaal van d'Heirbrug te hangen.
    Het vakantiegevoel zal stilaan verdwijnen in keiharde realiteit...
    Lieve en steunende groetjes,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jambo Celine, het Rainbow4kids team volgt ook met je mee! We wensen je zinvolle en mooie maanden in onze school en ons dorp! Doe ze daar allemaal mn groetjes, Hilde van het Rainbow4kids team.

    BeantwoordenVerwijderen